Home
En historie
     

Pr. 1/8 1978 startede jeg som lærling, med min første MG midget monteret med en Jaguar E front af glasfibre dvs. i år er det 30 års Jubilæum, med  renovering af classiske sportsvogne, hovedsaglig af Engelsk oprindelse.
efter MG midget, måtte der selvfølgelig være en MGB fra 64 , der stod for tur !

mg_midght.jpg mcb_year_64.jpg

Derefter en Triumph Spitfire mark 3, der efter montering af camberstabilsator var nogenlunde kørende.

triumph_spitfire.jpg  
I 1982 var det Alfa, som var førende med GTV, GT junior, Alfasud Sprint. De Italinske vogne var godt kørende, men rustproblemerne især med GTV og Alfasud var nok kendt af alle, så glæde var kort !!! alfa.jpg
Alfasud_year_77.jpg
Alfa_GT_j.jpg
1984 var kendetegnet for Opel GT, der blev " genopdaget " med import af Amerikanske modeller. Nr 3 i rækken  blev selvfølgelig vores " bryllupskaret " i 88´ opel_gt_70.jpg opel_gt_70.jpg

I 1990 var det Mercedes tur.........  med renovering af en 350 SLC fra 72, som vi prøvekørte til Norge i 1991.

mercedes_350_city.jpg  
     

Allerede i 1986 havde vi købt et totalt vrag af en Jaguar e-type FHC fra 64´, men efter en tur til Englang med  resterne af karossen - måtte vi opgive......... men drømmen om en Jaguar levede i bedste stil.
Derfor solgte vi vraget, og fortsatte i 2000 men renovering af en Golden Sand FHC fra 66, som endte som et glansbillede.
Med blod på tanden, måtte den ultimative Jaguar e-type være en V 12 roadster fra 72´til 74´, så vi indkøbte 3 stk fra 1973:
Disse 3 vogne til renovering, vil løbende blive opdateret under " projekter "
Jaguar e-type V 12 DHC, årg 73 aut. m/ forkromede fælge, farve Sabel m/ tan kalesche
Jaguar e-type V 12 DHC, årg 73 manuel m/ forkromede fælge, farve mørkerød m/sort kalesche
Jaguar e-type V 12 DHC, årg 73 aut, m/ trådhjul, farve sølvmetallic, m/ sort kalesche

   
 
vovsen.jpg, 0 kB
Jeg holder øje med dig
Design og ansvar: Gangebjerggaard.dk i samarbejde med Risbjerggaard